Krásny deň plný zážitkov prežitý v Liptovskej Štiavnici

Liptovska_stiavnica_1  Liptovska_stiavnica_2  Liptovska_stiavnica_3

Prázdninový deň na Lúčkach

Takto sme dnes prežili prvý krásny prázdninový dník na Lúčkach.

Prazdninovy_den_Lucky_1  Prazdninovy_den_Lucky_2  Prazdninovy_den_Lucky_3

ENERGYLANDIA

Deň plný smiechu, dobrodružstva, zábavy a adrenalínu. Taký bol posledný školský výlet žiakov z 9.A triedy v obrovskom zábavnom parku ENERGYLANDIA v POĽSKU.

ENERGYLANDIA_1  ENERGYLANDIA_2  ENERGYLANDIA_3

Výlet na Choč

Kto vysoko lieta... ten sa dostane úplne hore, napríklad na Choč... 😁 a môže zažiť takéto krásne počasie o výhľadoch nehovoriac ako sa to podarilo 8.F... 😅🚶‍♀️🚶🥾☀️⛰💓

Vylet_na_choc_1  Vylet_na_choc_2  Vylet_na_choc_3

tri, dva, jedna...prááázdniny!!!

8.A želá všetkým super prázdniny plné skvelých zážitkov.

Bojnice

Školský výlet prežili v pondelok 27.06.2022 žiaci tried 5.A,B,F, 7.B a 6.A návštevou romantického Bojnického zámku z obdobia gotiky a renesancie, nachádzajúceho sa v Trenčianskom kraji. Žiaci boli milou lektorkou Betkou oboznámení s históriou zámku, ktorá siaha do 12. storočia. V jednotlivých miestnostiach zámku odhaľovali príbehy tajomných kufríkov. A pretože sa žiakom podarilo vylúštiť všetky tajomstvá farebných kufríkov, boli ocenení certifikátom mladých historikov. Po návšteve Bojnického zámku sme nezabudli nazrieť do prekrásnej a najstaršej zoologickej záhrady na Slovensku v Bojniciach, ležiacej v príjemnom prostredí , v ktorom žiaci nazreli do zvieracieho sveta.

Bojnice_1  Bojnice_2  Bojnice_3

STREČNO

Zábava + adrenalín +história = koncoročný výlet 8. A

Strecno_1  Strecno_2  Strecno_3

Roháčske plesá

Pozrite sa, aký sme mali krásny deň v Západných Tatrách – 7.A + 7.F.

Zimné radovánky 2.A

Žiaci 2.A sa pred polročnými prázdninami vybrali na Malinô Brdo, kde si užili kopu snehu a zábavy.

Zimne_radovanky_2A_1  Zimne_radovanky_2A_2  Zimne_radovanky_2A_3

Kráľovstvo Hrabovo

V stredu 24. novembra sa žiaci 2. A triedy vybrali na dobrodružnú cestu „Kráľovstvom Hrabova“. Na tejto ceste sa dozvedeli veľa zaujímavosti o Hrabovskej doline, prezreli si sochy Medvedíkov Hrabovských, ktoré boli rozmiestnené v okolí vodnej nádrže. Žiaci mali možnosť vidieť v priamom prenose prácu umeleckých sochárov, ktorí boli nielen so Slovenska, ale i z Čiech.

Kralovstvo_Hrabovo_1  Kralovstvo_Hrabovo_2  Kralovstvo_Hrabovo_3

Veľká Fatra – Vlkolínec

Krásny jesenný deň sme si vychutnali na turistike vo Veľkej Fatre pod Sidorovom. Sprevádzaní líškou sme sa dostali do Vlkolínca, kde sme obdivovali typické drevené domčeky, ktoré sú ukážkou niekdajšej slovenskej horskej dediny, ale aj iné zaujímavé objekty – Zvonicu či Roľnícky dom.

Velka_Fatra_Vlkolinec_1  Velka_Fatra_Vlkolinec_2  Velka_Fatra_Vlkolinec_3

Výlet na Srazy pod Plieškou

18.6. sa žiaci 1.A dočkali vytúženého výletu na Srazy. Nielenže spoznali krásy okolia Ružomberka, ale si aj vyskúšali svoju kondičku a vytrvalosť. Odmenou im boli chutné špekáčiky, ktoré si sami opiekli.

Vylet_na_Srazy_pod_Plieskou_1  Vylet_na_Srazy_pod_Plieskou_2  Vylet_na_Srazy_pod_Plieskou_3

Hrabovo a letné radovánky

Vo štvrtok 24.6. sa žiaci 1.A vybrali do Hrabova osvojiť si základy plávania a hlavne sa schladiť a zabaviť sa hrami vo vode.

Hrabovo_a_letne_radovanky_1  Hrabovo_a_letne_radovanky_2  Hrabovo_a_letne_radovanky_3

2.A v Čutkovskej doline

V Čutkove si boli oddýchnuť a zrelaxovať aj naši žiačikovia z 2.A. Osvieženie zabezpečil potôčik, zmrzlina a spoločné hry v krásnej prírode.

2A_v_Cutkovskej_doline_1  2A_v_Cutkovskej_doline_2  2A_v_Cutkovskej_doline_3

Piknikový relax 3.A a 3.B

Piknikový relax 3.A a 3.B v Čutkovskej doline - takto nám dnes bolo fajn...

Piknikovy_relax_3A_3B_1  Piknikovy_relax_3A_3B_2  Piknikovy_relax_3A_3B_3

Farma Východná - koncoročný výlet tretiakov a druhákov

Koniec roka sa bez výletu nezaobíde. Preto hneď, ako to opatrenia umožnili, vybrali sa naši tretiaci a druháci na bioFarmu vo Východnej. Čakala na nich prehliadka farmárskeho dvora a sýpok, návšteva "hotela spokojných kráv" aj teliatok. Dozvedeli sa množstvo zaujímavých informácií a ako správni farmári nakŕmili kozy a ovečky, vypátrali recept na záhadný nápoj nebojácnosti a po poriadnej dávke zmrzliny stihli natrénovať aj skoky do sena. Všetci zúčastnení si okrem bylinkových čajov odniesli z farmy krásny zážitok.

Farma_Vychodna_1  Farma_Vychodna_2  Farma_Vychodna_3

Jarné vychádzky do okolia

Po dlhej zime prišla jar a žiaci 1. A sa vybrali na jarné vychádzky do prírody. Prešli sa Čutkovskou dolinou, kde si v rámci opakovania učiva z prvouky poobzerali zvieratká, povedali si niečo o rastlinách a v lese za Lesnou ulicou sa ponaháňali medzi stromami.

Jarne_vychadzky_do_prirody_1  Jarne_vychadzky_do_prirody_2  Jarne_vychadzky_do_prirody_3

JAR v škole

Práce žiakov 1. stupňa. Privolali sme si jar...

Jar_v_skole_1  Jar_v_skole_2  Jar_v_skole_3

Prechádzka v Čutkovskej doline

K záveru školského roka neodmysliteľne patria aj výlety, preto sa žiaci 1.A,1.B, 2.A a 2.B vybrali na spoločnú prechádzku do neďalekej Čutkovskej doliny. Nechýbal futbal, spoločné voľné rozhovory, hry na piknikových dekách, skúmanie krásnej okolitej prírody a sladké zmrzlinové osvieženie.

Prechadzka_v_Cutkovskej_doline_1  Prechadzka_v_Cutkovskej_doline_2  Prechadzka_v_Cutkovskej_doline_3

Čítať Ďalej

Jesenná turistická vychádzka – alebo „Obrova cesta"

Dňa 23.10 sme sa so žiakmi 1. A, 1.B, 2.A a 2.B vybrali na 7,5 km dlhú turistickú prechádzku pod názvom Obrova cesta. Zo školy sme vyšli krátko po 8. hodine a naše kroky viedli do Hrabovskej doliny, kde sme sa posilnili desiatou. Po občerstvení sme pokračovali v ceste, na ktorej sme ako prvé objavili obrove okuliare. Zistili sme, že meno obra je Čutko a v lese nám poskrýval (alebo postrácal?) aj ďalšie prekvapenia...Našli sme pastelky, obrovu stoličku, veľký ďalekohľad, ktorým pozoruje naše sídlisko a na konci – v Čutkovskej doline - aj jeho diamantový prsteň. Spoločnosť nám počas celej vychádzky robila tajomná biela hmla, šuchot farebného jesenného lístia, vôňa lesných húb a štebot vtáčikov. A aj keď sme samotného obra Čutka nestretli, do školy sme sa vrátili spokojní a hrdí na prvákov aj druhákov, ktorí cestu hravo zvládli. A ktovie, možno Čutka stretneme nabudúce... ;)

Jesenna_turisticka_vychadzka_1  Jesenna_turisticka_vychadzka_2  Jesenna_turisticka_vychadzka_3

Okolo Sidorova

Nádherné babie leto si vychutnali žiaci 5.A a 5.F v piatok 18. októbra na prírodovednej exkurzii okolo Sidorova. Cestou riešili aj zaujímavé úlohy o lesnom ekosystéme – poznávali dreviny, huby, plody, etáže lesa, dokonca obidve triedy mali aj svojich „zapisovateľov“, aby na nič nezabudli a všetky informácie mali riadne zaznamenané. Táto „túrička“ overila aj kondíciu každého z nás, príjemne unavila, no určite aj pozitívne naladila.

Okolo_Sidorova_1  Okolo_Sidorova_2  Okolo_Sidorova_3

Babie leto nad Švošovom

Vo štvrtok, 17.10.2019 sa triedy 7.A, B, F a 8.F vybrali preskúmať náučný chodník nad Švošovom. Počasie nám mimoriadne prialo a pri desiatich náučných tabuliach sme sa dozvedeli mnoho informácií o miestnom ekosystéme. Za sprievod a ochranu pred všakovakými dravcami ďakujeme pracovníčke Ľubochnianskej lesnej správy Martinke Kútnikovej.

Babie_leto_nad_Svosovom_1  Babie_leto_nad_Svosovom_2  Babie_leto_nad_Svosovom_3

ŽIARSKOU DOLINOU....

Babie leto je v plnom prúde a predpoveď na utorok 15.10. nám sľubuje krásny deň. Neváhame teda, obúvame si turistické topánky a vyrážame do Žiarskej doliny. Slniečko hreje a cestu nám spríjemňuje smreková vôňa. Pásmo lesa končí a pred nami sa vypínajú majestátne vrchy Západných Tatier. Žiarska chata je už na dohľad. Posilníme sa teplým čajom a po krátkej pauze sa vydáme k Šarafiovému vodopádu, odkiaľ sa nám naskytnú nádherné výhľady na celú dolinu. Spravíme posledné zábery, užijeme farebné výhľady a pomaly sa vraciame naspäť k autobusu. Síce trošku unavení, ale spokojní a plní zážitkov vyrážame domov.

8.A, 6.A, 5.B

Ziarskou_dolinou_1  Ziarskou_dolinou_2  Ziarskou_dolinou_3

Obrovo dnes patrilo iba 4.A a 4.B

Naši štvrtáci dňa 27.6.2019 absolvovali poslednú spoločnú rozlúčkovú akciu a to návštevu zábavného areálu v Čutkovskej doline OBROVO. Vyhrali sa a vyskákali do sýtosti a tak spokojne ukončili predposledný deň v škole.

Obrovo_dnes_patrilo_iba_4A_4B_1  Obrovo_dnes_patrilo_iba_4A_4B_2  Obrovo_dnes_patrilo_iba_4A_4B_3

Čítať Ďalej

Koncoročný výlet štvrtákov do Košíc...

Dňa 19.júna 2019 sa žiaci 4.A a 4.B zúčastnili koncoročného výletu do druhého najväčšieho mesta Slovenska - Košice. Vyskúšali si cestovanie vlakom a spoznávali historickú i súčasnú architektúru mesta. Navštívili Východoslovenské múzeum v KE , kde absolvovali výstavu: Doba ľadová.Tam sa zoznámili s obdobím veľkých klimatických zmien, kedy nízke priemerné teploty mali vplyv nielen na živé organizmy, ale výrazne zmenili charakter krajiny. Výstava predstavila unikátne pôvodné kostrové pozostatky, napr. jaskynného medveďa, jaskynného leva či jeleňa. K jej atrakciám patrili verné rekonštrukcie šabľozubého tigra, mamutieho mláďaťa, srstnatého nosorožca či jaskynnej hyeny....Potom sa presunuli do Slovenského technického múzea, kde spoznali : vedecko -technické centrum pre deti a mládež, 120 interaktívnych exponátov, ktoré zábavno-náučnou formou žiakom prezentovali základy vedy a techniky – fyzika, mechanika, magnetizmus, 3D, zmyslové vnemy, optické a akustické javy, zákonitosti, experimenty.Tam sa poriadne "vyšantili" a mohli ísť nakupovať :-). Cesta vlakom späť ubiehala veľmi rýchlo a veru všetci sa už po krásne strávenom dni tešili domov...

Koncorocny_vylet_stvrtakov_do_Kosic_1  Koncorocny_vylet_stvrtakov_do_Kosic_2  Koncorocny_vylet_stvrtakov_do_Kosic_3

Výlet do Bojníc 1st.

A je tu koniec školského roka. Skôr, než sa definitívne skončí, ešte zaslúžená odmena pre našich usilovných prváčikov- výlet do ZOO, ktorý sa uskutočnil 19.6.2019. Počas výletu nás sprevádzalo krásne slnečné počasie. Očakávanie malých zvedavcov sa naplnilo. V ZOO nás privítali múdre sovy, oddychujúca panda, potom sme mali možnosť vidieť čerstvo zvlečeného hada, pelikány, opice, klokany, slony i zvedavé surikaty. Počas prehliadky sme sa občas zastavili, naplnili brušká, osviežili sa a samozrejme neobišli ani jeden stánok so suvenírmi. Za odmenu boli malí prváci dekorovaní čelenkami so zvieracími motívmi. Uchodení, ale plní bohatých zážitkov sme sa šťastne vrátili domov.

Vylet_do_Bojnic_1st_1  Vylet_do_Bojnic_1st_2  Vylet_do_Bojnic_1st_3

Výlet do Bojníc

Šiestaci a siedmaci si mysleli, že Bojnice dokonale poznajú. Boli prekvapení, keď sme objavili nové miesto - Múzeum praveku, miesto v prírode, blízko jaskyne, kde kedysi žili pravekí ľudia. Dozvedeli sa veľa zaujímavostí o ich spôsobe života a dokonca si mohli aj naživo vyskúšať, ako sa žilo v jaskyniach. Ďalšou zastávkou naším putovaním po Bojniciach bola obľúbená ZOO, kde nás všetkých najviac zaujali zábavné opice. Príjemne unavení, trochu opálení, ale hlavne obohatení o nové zážitky sme sa poobede vrátili do súčasnosti.

Vylet_do_Bojnic_1  Vylet_do_Bojnic_2  Vylet_do_Bojnic_3

9.A na Tlstej hore

V piatok 15.10. aj žiaci 9.A využili prekrásne počasie posledných dní babieho leta a vybrali sa spoznávať krásy okolitej prírody. Vyšli sme na neďaleký vrch Tlstá hora - 1200 m. n. m. Počas túry nás sprevádzali, učili, vysvetľovali a hlavne ,,ochraňovali pred medveďmi" manželia Martin a Martina Kútnikovci, pracovníci Štátnych lesov, za čo im patrí veľké ĎAKUJEME!

9A_na_Tlstej_hore_1  9A_na_Tlstej_hore_2  9A_na_Tlstej_hore_3

5.A na Podšípe

Jesenná prírodovedná exkurzia preverila kondíciu žiakov 5.A. Veď vyšľapať do malebnej drevenicovej osady Podšíp znamenalo prekonať výšku takmer 130 poschodí. Odmenou bol slnečný deň, farbami hrajúci les, krásne výhľady na okolité vrcholy Malej a Veľkej Fatry a aj niečo pod zub.

5_A_na_Podsipe_1  5_A_na_Podsipe_2  5_A_na_Podsipe_3

Vrch Veľkofatranskej magistrály

V piatok 12. októbra sa žiaci 9.B a 7.A vybrali na vrch Veľkofatranskej magistrály- Ploskú (1532 m n. m.). Po nemálo strmom chodníku z Vyšných Revúc (720 m n. m.), zastávke na salaši, cez maľované obrazy prírody sa všetkým podarilo vyšľapať na ploský trávnatý vrch. Ak by ste chceli vidieť viac fotografií, tu je odkaz: https://www.facebook.com/zsklacno/posts/1863144750401216

Vrch_Velkofatranskej_magistraly_1  Vrch_Velkofatranskej_magistraly_2  Vrch_Velkofatranskej_magistraly_3

8.A a 8.B vo VYSOKÝCH TATRÁCH

V tieto nádherné dni babieho leta sme si užívali krásy jesene vo Vysokých Tatrách. Vychutnávali sme si slnečné lúče a kochali sa pri tatranských plesách.

8AB_vo_Vysokych_Tatrach_1  8AB_vo_Vysokych_Tatrach_2  8AB_vo_Vysokych_Tatrach_3

Chodník korunami stromov

Tento jedinečný chodník v Bachledovej doline zlákal aj nás a preto sa výprava ôsmakov, šiestakov a zopár ďalších odvážlivcov rozhodla, že ho 19. júna zdolá. Vyrazili sme skoro ráno, aby sme to všetko pekne postíhali. Atmosféra v autobuse bola podľa našich ôsmakov „nádherná a plná hudby“ a čudovali by ste sa, akých dobrých spevákov v škole máme. Po príchode nás čakalo hodinové stúpanie do kopca. Ani sme sa nenazdali a naskytol sa nám nádherný pohľad na tatranské lesy a my sme si konečne mohli vychutnávať tieto veľkolepé pohľady a vôňu lesa. Veď uznajte, nie každý deň sa prechádzate korunami stromov. Náučné tabuľky nás počas prechádzky informovali o rôznych stromoch, zvieratách a aj o kalamite, ktorá tatranské lesy postihla pred niekoľkými rokmi. Cesta chodníkom prešla neuveriteľne rýchlo a my sme už smerovali k 32 metrovej veži, ktorá nás lákala hlavne svojou adrenalínovou trampolínou. Keďže začínalo byť dosť veterno, pomaličky sme sa pobrali naspäť dole, kde nás už čakal autobus a my sme sa vybrali k našej ďalšej zastávke – Kežmarku. Navštívili sme Kežmarský hrad, prezreli sme si historické centrum a vyrazili naspäť domov.

Chodnik_korunami_stromov_1  Chodnik_korunami_stromov_2  Chodnik_korunami_stromov_3

Ekologická vychádzka - Rakytovské plieska

Ako sa dokáže zrevitalizovať les po víchrici bez zásahu človeka? Tak toto si mohli všímať počas ekologickej vychádzky ku najnižšie položeným vysokotatranským Rakytovským plieskam žiaci IX. A triedy. Chodník tatranskou divočinou nás viedol cez pramennú oblasť Bieleho Váhu a poskytol krásne jesenné výhľady na časť Vysokých aj Nízkych Tatier a dokonca aj na Choč.

Ekologicka_vychadzka_Rakytovske_plieska_1  Ekologicka_vychadzka_Rakytovske_plieska_2  Ekologicka_vychadzka_Rakytovske_plieska_3

Kvačianska dolina

29.9.2017 sme využili (5.A, B, F, 6.F, 7.F) nádherné jesenné počasie a vydali sme sa pokochať sa Kvačianskou dolinou s jej rozhľadňami a mlyn Oblazy, kde na nás "dýchli" staré časy.

Kvacianska_dolina_1  Kvacianska_dolina_2  Kvacianska_dolina_3

Rabkoland

Kto by sa nechcel zabaviť na konci školského roka? Triedy 7.A, 6.A a 6.B sa boli vyblázniť v RABKOLANDE - v najväčšom zábavnom parku v Malopoľsku. Je to magické miesto, kde sme zažili kopec zábavy, perfektné kolotoče, báli sme sa v strašidelnom hrade, smiali sa v dome smiechu, ...Tieto jedinečné atrakcie sme si vychutnávali s originálnymi dobrotami počas nádherného slnečného dňa.

Rabkoland_1  Rabkoland_2  Rabkoland_3

Budapešť

Je štvrtok ráno prvého júna, presne 05:45 a pred školou už na mňa číhajú traja nespavci. Do šiestej sa priestor pred školskou bránou zaplní a jeden nerozhodný cestovateľ ešte uteká domov hľadať pas. Autobus je zaparkovaný a decká nasadajú. Dnes je deň detí...Čo nás to čaká? S tridsiatimi deviatimi žiakmi našej školy vyrážame do Budapešti. Vrátime sa až zajtra, druhého júna, hádam ešte stihnú ísť na jarmok.

Naša sprievodkyňa pani Milka s červeným dáždnikom, nás čaká na Námestí hrdinov a trpezlivo odpovedá na zvedavé otázky. S pomocou p. uč. Liškovej st., p. uč. Drobúlovej a p. uč. Poliakovej sme nestratili ani jedného člena posádky a všetko počas dvoch dní vo veľkomeste išlo ako po masle.

Budapest_1  Budapest_2  Budapest_3

Habakuky

Blíži sa koniec roka a s ním i školské výlety. Aj žiaci 1. A triedy sa na jeden takýto vybrali. Miesto plánovaných Bojníc, skončili v Dobšinského rozprávkovom svete na Donovaloch. HABAKUKY sa im veľmi páčil aj s dvoma rozprávkovými predstaveniami. Po náročnom a chladnom dni sa zohriali v hotely , kde ich čakalo prekvapenie v podobe palaciniek so šľahačkou. Spokojní a šťastní sa vrátili domov.

Habakuky_1  Habakuky_2  Habakuky_3

Za prírodnými skvostami Liptova

Viete, že na Liptove máme jedno z najstarších rašelinísk v Strednej Európe, unikátne 15 –tisíc rokov staré Rojkovské rašelinisko?

Žiaci 8.A triedy si túto prírodnú rezerváciu, ktorá začala vznikať už v čase zaľadnenia Tatier, prezreli v slnkom zaliaty prvý júnový deň. Lokalita je zaujímavá z ekologického, geologického ale aj botanického hľadiska. Môžeme obdivovať hrubé vrstvy mäkkej rašeliny, ktorá sa tu kedysi ťažila a využívala sa v blízkych ľubochnianskych kúpeľoch, bublajúce jazierka, bahenné hrnce ale aj botanické rarity - brezu plstnatú, hruštičku okrúhlolistú, vachtu trojlistú, prvosienku pomúčenú, kľukvu močiarnu, páperník úzkolistý, mäsožravky -rosičku okrúhlolistú a tučnicu obyčajnú, ale aj našu orchideu- vstavač májový. Dúfajme, že výstavba diaľnice v blízkosti rašeliniska túto vzácnu lokalitu nenaruší.

Po prechádzke rašeliniskom a športovom dopoludní na blízkom ihrisku výborne padol osviežujúci kúpeľ v travertínovom jazierku s výhľadom na majestátny Šíp . Jazierko, nazývané aj Rojkovská travertínová kopa, je síce prírodnou pamiatkou, ale kúpanie v tomto starostlivo upravenom prírodnom bazéne je dovolené.

Poznávajte, užívajte a chráňte našu krásnu prírodu!

Za_prirodnymi_skvostami_Liptova_1  Za_prirodnymi_skvostami_Liptova_2  Za_prirodnymi_skvostami_Liptova_3

Turisticko–poznávací výlet

30.09.2016 sme absolvovali s triedami 5.F a 5.A turisticko–poznávací výlet smer Hrabovo – Kalvária – Malinô Brdo (horskou trasou), kde nás privítalo teplé jesenné slniečko. Po vychutnaní si krásneho jesenného dňa sme sa vybrali späť zjazdovkou do Hrabova a príjemne unavení sme prišli pred školu.

Turisticko poznavaci vylet 1  Turisticko poznavaci vylet 2  Turisticko poznavaci vylet 3

Výlet na Čebrať

16.9.2016 sme sa spolu so žiakmi 9.F a 8.F vydali na strmú cestu do svahov prírodnej dominanty Ružomberka - Čebraťa. Výhľad, aj keď nebol úplne ideálny, bol krásnou odmenou za vynaloženú námahu.

Vylet na Cebrat 1  Vylet na Cebrat 2  Vylet na Cebrat 3

BIGtheme.net Joomla 3.3 Templates
Tieto stránky používajú súbory cookie na analýzu návštevnosti stránok. Informácie o používaní našich stránok sú na tento účel zdieľané so spoločnosťou Google.